آموزش کامپیوتر و فن آوری اطلاعات

به اشتراک گذاری اطلاعات و آموزشهای شخصی

آموزش کامپیوتر و فن آوری اطلاعات

به اشتراک گذاری اطلاعات و آموزشهای شخصی

جمع بندی درس طراحی و پیاده سازی زیرساخت شبکه کامپیوتری

با عرض سلام مجدد خدمت دوستان عزیز،


شبکه‌های کامپیوتری مجموعه‌ای از کامپیوترهای مستقل متصل به یکدیگرند که با یکدیگر ارتباط داشته و تبادل داده می‌کنند. مستقل بودن کامپیوترها بدین معناست که هر کدام دارای واحدهای کنترلی و پردازشی مجزا بوده و بود و نبود یکی بر دیگری تاثیرگذار نیست.
متصل بودن کامپیوترها یعنی از طریق یک رسانه فیزیکی مانند کابل، فیبر نوری، ماهواره‌ها و... به هم وصل می‌باشند. دو شرط فوق شروط لازم برای ایجاد یک شبکه کامپیوتری می‌باشند اما شرط کافی برای تشکیل یک شبکه کامپیوتری داشتن ارتباط و تبادل داده بین کامپیوترهاست.



 
ادامه مطلب ...

درس خدمات ارزش افزوده در فناوری اطلاعات

با عرض سلام خدمت دوستان عزیز،

دنیای امروز به دلیل ایجاد رقابت بسیار زیاد در زمینه های مختلف و مبتنی بودن کسب وکارها بر ایده های جدید به تدریج از حالت مبتنی بر محصول(Product Orientation) به سمت خدمت گرایی(Service Orientation) حرکت می کند.

لذا ارایه تعریف مناسبی از خدمت(سرویس) و تقسیم بندی آن می تواند شروع خوبی برای تغییر روند حرکتی کسب وکارهای مذکور و گام نهادن در مسیر ارایه خدمات باشد.

بطور کلی خدمات ارزش افزوده، دسته ای از خدمات هستند که بر بستری آماده و در حال فعالیت افزوده شده و به کاربران حال حاضر بستر مورد اشاره ارایه می شوند.

این امر علاوه بر افزودن قابلیت های بستر مادر به افزایش کاربران آن نیز کمک مؤثری خواهد کرد.



 ادامه مطلب . . .
ادامه مطلب ...